Jak zabezpieczyć paczkę do wysyłki? Zobacz, jakie to proste!

Jak zabezpieczyć paczkę do wysyłki? Zobacz, jakie to proste!

Wysyłka produktów do klientów jest jednym z najważniejszych obszarów działalności przedsiębiorstw online. Choć pakowanie paczek może wydawać się banalnie proste i oczywiste, to w istocie wcale takie nie jest. Zamówienia pokonują bowiem długą drogę – to skomplikowany proces logistyczny, podczas którego zapakowane dobra są narażone na poważne uszkodzenia. Można jednak zminimalizować to ryzyko poprzez optymalizację pakowania zamówień. Zatem jak zabezpieczyć paczkę przeznaczoną do wysyłki? W poniższym artykule podpowiadamy, jakimi zasadami musisz się kierować, by paczka dotarła do klienta w całości.

Wysyłka zamówień jako kluczowy obszar działań e-sklepów

Zakupy online zyskały kilka lat temu szczególne uznanie i wcale nie zanosi się na zmianę tego trendu. To wygodna forma, która pozwala na swobodne przeglądanie i kupowanie wszelkiego rodzaju artykułów bez konieczności wychodzenia z domu – wystarczy jedynie dostęp do Internetu i smartfon lub laptop. Oszczędność czasu i pieniędzy to zachęta dla niezdecydowanych, którzy przed zakupem określonego produktu chcą zapoznać się z ofertami różnych sklepów i wybrać najkorzystniejszą z nich. Zakupy online pozwalają na jednoczesne zapoznanie się z asortymentem wielu punktów handlowych w znacznie krótszym czasie niż w przypadku konieczności odwiedzania sklepów stacjonarnych.

Konsument – po zamówieniu interesującego go towaru – zazwyczaj musi wybrać, czy odbierze go osobiście, czy woli dostawę wprost pod drzwi. Z reguły klienci stawiają na tę drugą formę, szczególnie w przypadku dużych i kłopotliwych do przewiezienia artykułów. Dlatego też, jako przedsiębiorca musisz skupić swoje działania na obszarze wysyłania paczek do swoich klientów. Czy wiesz, że odpowiednie zapakowanie towaru może sprawić, że konsument wróci do Twojej firmy, a może nawet zostanie stałym klientem?

Funkcje opakowań wysyłkowych

Podstawą procesu wysyłki zamówień z magazynu do klientów są odpowiednio dobrane opakowania. To najważniejsze elementy Twojej działalności w handlu internetowym. Pełnią one dwie podstawowe funkcje: ochronną i promocyjną.

Funkcja ochronna

Klient, kupując towar w Twojej firmie, chce przede wszystkim otrzymać swoje zamówienie w całości. Właśnie dlatego niezbędne jest odpowiednie zapakowanie produktu w taki sposób, by nie uległ zniszczeniu podczas transportu. Pamiętaj, że proces logistyczny jest bardzo wymagający, a paczki narażone są na uszkodzenia. Niektóre artykuły mogą tym samym stracić właściwości – dotyczy to szczególnie produktów żywnościowych. W związku z tym opakowanie wysyłkowe musi chronić zawartość nie tylko przed uszkodzeniem mechanicznym, ale też przed wpływem szkodliwych czynników zewnętrznych.

Funkcja promocyjna

Opakowanie jest pierwszą rzeczą, jaką zobaczy Twój klient po odebraniu paczki. Dlatego też nie powinieneś pominąć jego estetyki. To istotny krok w budowaniu świadomości na temat marki i jeden z ważniejszych elementów służących do komunikacji. Nie wahaj się zatem umieścić na opakowaniu informacji promujących Twoją firmę. Dzięki temu zapadniesz w pamięć swojego klienta, a szanse na to, że wróci do Ciebie na kolejne zakupy, będą znacznie wyższe.

Jak zabezpieczyć paczkę?

Pakowanie paczek do wysyłki wbrew pozorom nie jest prostym zadaniem. Musisz dobrze się do tego przygotować. Od sposobu pakowania i zabezpieczenia przesyłki zależy to, czy zamówienie dotrze do odbiorcy bezpiecznie i w nienaruszonym stanie. Jeśli wydaje Ci się, że jedynie delikatne, szklane artykuły należy pakować ze szczególną starannością, to niestety jesteś w błędzie. Każdy rodzaj wysyłanego towaru należy zabezpieczyć, by zminimalizować ryzyko uszkodzenia podczas transportu. Jak zabezpieczyć paczkę? Czytaj dalej – przedstawiamy instrukcję krok po kroku.

1. Zaplanuj z wyprzedzeniem

Organizacja wysyłki paczek jest dość wymagającym procesem, który powinien być zaplanowany znacznie wcześniej niż po otrzymaniu pierwszego zamówienia. Zacznij od wybrania firmy kurierskiej, z którą nawiążesz współpracę. Następnie oszacuj wstępnie wymiary swoich przesyłek i ich wagę – przedsiębiorstwa logistyczne mają określone maksymalne gabaryty paczek. Ponadto dzięki temu zorientujesz się, z jakimi kosztami musisz liczyć się w przypadku wysyłki, a także dowiesz się, jakie rodzaje opakowań będą Ci potrzebne. To pomoże Ci zaplanować budżet, który przeznaczysz na ich zakup.

2. Jaki produkt wysyłasz do klienta?

Choć ta kwestia brzmi banalnie, nie jest oczywista – szczególnie dla nowych przedsiębiorców. Twoja firma może produkować lub sprzedawać różne towary. Każdy z nich ma zapewne zupełnie inne wymiary i właściwości. Możesz wysyłać szklane i kruche, podatne na uszkodzenia artykuły lub ciężkie i duże gabarytowo produkty. Prawidłowe określenie specyfiki zawartości paczki umożliwi jej odpowiednie zabezpieczenie.

3. Opakowanie szyte na miarę Twoich potrzeb

Jak zabezpieczyć paczkę? Przede wszystkim musisz dobrać odpowiednie opakowanie. Właściwy jego kształt i rozmiar to czynniki, które pozwolą Ci zoptymalizować koszty pakowania. Najpopularniejsze pozostają opakowania tekturowe. Sprawdzonym i bezpiecznym dla przesyłki rozwiązaniem są np. pudełka wykonane z tektury falistej. Okazuje się, że najbardziej opłacalne jest wybranie półfabrykatów, dzięki którym możesz stworzyć opakowanie szyte na miarę swoich potrzeb. Dzięki temu nie musisz inwestować w specjalne, robione na zamówienie opakowania. Samodzielne składanie pudełek to rozsądne rozwiązanie, szczególnie w przypadku dużej rozbieżności wymiarowej artykułów w Twojej ofercie.

Wybór dopasowanych opakowań niesie za sobą wiele korzyści:

– zmniejszenie gabarytów paczki, czyli niższa cena wysyłki,

– mniej zużytych wypełnień, co daje oszczędność materiału i pracy,

– lepsze zabezpieczenie przesyłki, czyli większa stabilizacja zawartości i mniejsze ryzyko obijania się towarów o ścianki pudełka.

4. Folia stretch – czy jest Ci potrzebna?

W przypadku wysyłki artykułów o sporych gabarytach nie zawsze sprawdzą się opakowania kartonowe i inwestycja w ich wykonanie. W tej sytuacji doskonałym rozwiązaniem jest wykorzystanie folii stretch – to sprawdzony sposób na skuteczne zabezpieczenie przesyłki. Możesz ją wykorzystać także do mniejszych, kartonowych paczek, aby jeszcze lepiej je usztywnić. Chcesz ukryć zawartość wysyłanego pakunku? To proste – wykorzystaj do tego folię w kolorze czarnym.

5. Wypełnienie ma znaczenie

Solidne zabezpieczenie paczki oznacza, że wysyłany w niej towar nie powinien się przemieszczać, co mogłoby prowadzić do jego uszkodzenia. Nie da się ukryć, że sortowanie przesyłek i podróż samochodem to dla Twojego pudełka duże wyzwanie. Zadbaj więc o odpowiednie wypełnienie wnętrza, by wysyłany produkt był unieruchomiony. Najczęściej wykorzystuje się do tego folię bąbelkową, choć na znaczeniu zyskują też wypełnienia papierowe.

6. Dodatkowe zabezpieczenia – kiedy są niezbędne?

Wysyła się różnorodne towary, a konsumenci coraz chętniej korzystają z zakupów online nawet w przypadku wyboru nowego sprzętu RTV, AGD lub mebli. W takim wypadku należy szczególnie zadbać o zabezpieczenie newralgicznych miejsc, takich jak krawędzie i narożniki. Doskonale sprawdzą się do tego kątowniki tekturowe lub narożniki piankowe, które możesz wybrać z oferty naszego sklepu. Dzięki nim najbardziej narażone na uszkodzenia i zarysowania elementy będą solidnie zabezpieczone.

7. Zaklej paczkę

Zamknięcie pudełka do wysyłki może wydawać się kolejną banalną kwestią, jednak nie do końca jest taką w rzeczywistości. Istnieje bowiem kilka rodzajów taśm pakowych, które możesz wykorzystać do tego zadania. Pamiętaj, że taśma taśmie nierówna. Do pakowania paczek przydadzą się akcesoria z wysokiej jakości klejem, który zabezpieczy pakunek nie tylko przed przypadkowym otwarciem, ale także przed dostaniem się do środka pyłu, kurzu czy wilgoci. Świetnie sprawdzi się zatem taśma Hot Melt lub Solvent, z klejem kauczukowym naturalnym lub syntetycznym.

8. Znakowanie – czy to konieczne?

Zabezpieczenie paczki to nie tylko wybranie odpowiedniego pudełka, wypełnienie go i zaklejenie. W przypadku szczególnie delikatnego towaru warto zastosować znaki manipulacyjne, czyli naklejki, które poinformują kuriera, że z przesyłką należy obchodzić się bardzo ostrożnie. Pomocny będzie np. czerwony kieliszek na białym tle z napisem “uwaga szkło”.

9. Nie zapomnij o etykiecie

Końcowym etapem przygotowania przesyłki do wysłania, a tym samym zabezpieczenia jej m.in. przed zaginięciem, jest naklejenie prawidłowej etykiety adresowej. Umieść ją, w miarę możliwości, na górze opakowania, dzięki czemu znacznie zminimalizujesz ryzyko dostarczenia paczki do nieodpowiedniego adresata. Jeśli Twoja firma jest wyposażona w drukarkę do etykiet, to w tym przypadku z pewnością warto z niej skorzystać.

Na co musisz zwrócić szczególną uwagę?

Odebranie przesyłki przez Twojego klienta to jeszcze nie koniec – musi ją rzecz jasna rozpakować. Czy wiesz, że dobrze zabezpieczone opakowanie wcale nie musi być trudne do otwarcia? Postaraj się, by odbiorca nie musiał używać do tego ostrych narzędzi. Istnieje bowiem duże ryzyko, że przypadkowo uszkodzi zawartość pudełka, a to może doprowadzić do frustracji i finalnie złego wrażenia oraz niepochlebnej opinii. Co ważne, bezpieczne opakowanie powinno być estetyczne i wzbudzać w Twoim kliencie pozytywne emocje. Zadbaj więc o wizualne aspekty paczki i możliwość szybkiego rozpakowania jej zawartości.

Proces zabezpieczania paczki do wysyłki nie jest długi i skomplikowany. Musisz jednak mieć na wyposażeniu odpowiednie akcesoria, dzięki którym przeprowadzisz go skutecznie i efektywnie. Szereg rozwiązań, które służą do szybkiego, a zarazem solidnego zabezpieczania paczek znajdziesz w ofercie naszego sklepu.

Produkt dnia
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl