Blank

Nalewka – jak powinna wyglądać jej etykieta? Podpowiadamy!

Nalewka – jak powinna wyglądać jej etykieta? Podpowiadamy!

Nic nie smakuje tak, jak wyroby sporządzone według tradycyjnych, rodzinnych receptur. To właśnie dlatego cieszą się one dość dużą popularnością. Jedni produkują je na własne potrzeby, a inni widzą w tym idealny pomysł na biznes. Niezależnie od danego przypadku, istotną częścią każdej nalewki jest widniejąca na niej etykieta. Jej obecność niesie za sobą wiele zalet. Stworzyliśmy ten artykuł po to, abyś mógł je poznać. Dodatkowo dowiesz się też, jak powinna wyglądać etykieta na nalewkę.

Dlaczego nalewka powinna mieć etykietę?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy napój alkoholowy powinien mieć etykietę. Rozpoczynając więc biznes polegający na produkcji nalewek, w pierwszej kolejności należy zadbać o to, aby odpowiednio oznaczyć produkty. Naklejki pełnią przede wszystkim funkcje informacyjne. Jest to wizytówka danego wyrobu, dzięki której potencjalny klient uzyskuje cenne informacje na jego temat.

Co więcej, odpowiednio skomponowana etykieta zdecydowanie ułatwia też odnalezienie konkretnego trunku. Nalewki można sporządzać z większości owoców, dlatego w ich przypadku uzyskuje się naprawdę wiele wariantów smakowych. Warto więc je odpowiednio oznaczyć, aby nie doszło do pomyłki. Zalety tego rozwiązania widoczne są zarówno w przypadku dużych firm, jak i również osób produkujących na własne potrzeby. Często okazuje się, że butelka została wstawiona do barku, a po czasie zastanawiasz się, co się w niej znajduje. Naklejka na butelce pozwala pozbyć się tego problemu. Informacje na niej zawarte sprawią, że nalewka będzie bardzo łatwo identyfikowalna.

W przypadku producentów etykieta może też być doskonałym narzędziem marketingowym. Nalewka to naprawdę wyjątkowy trunek, po który sięga się zarówno na przyjęciach, jak i spotkaniach w gronie rodziny i znajomych. Zasługuje więc na unikatowe opakowanie. Można je urozmaicić właśnie przy użyciu etykiety. Jej obecność nie tylko upiększy butelkę, ale również nada jej profesjonalnego wyglądu. Zazwyczaj ładna butelka przyciąga wzrok i sprawia, że częściej sięgasz po dany produkt. Warto więc to wykorzystać i tym samym sprawić, że przygotowana nalewka stanie się ozdobą niejednego barku.

Oryginalnym pomysłem jest też spersonalizowanie etykiety na nalewkę. Można ją łatwo dostosować do konkretnej okazji. Przykładowo, umieszczając na niej życzenia czy też dedykację, sprawisz, że przeistoczy się w idealny pomysł na prezent.

Czym powinna charakteryzować się etykieta na nalewkę?

W przypadku większej ilości butelek ręczne wytwarzanie ich oznaczeń mogłoby być nie tylko czasochłonne, ale i również bardzo wymagające. Niemal każdą etykietę należy zaprojektować, po czym wydrukować, wyciąć i nakleić na opakowanie. Druga istotna sprawa jest taka, że zazwyczaj ręcznie sporządzone nalepki nie są tak wytrzymałe, jak te profesjonalne. Klej słabo trzyma, a nadruk po jakimś czasie zaczyna schodzić. Rozwiązanie to jest więc raczej krótkotrwałe, dlatego warto od razu skupić się na wyrobach lepszej jakości.

Nalewki to trunek alkoholowy, który najlepiej smakuje schłodzony. Optymalna temperatura serwowania oscyluje w granicach 6-8 stopni Celsjusza. To oznacza, że często przed podaniem umieszcza się butelkę w lodówce. Przechowywanie w wilgotnym środowisku może jednak niekorzystnie wpływać na etykietę. Należy więc zadbać o to, aby nalewka miała bardzo wytrzymałą i wodoodporną naklejkę. Profesjonalne nalepki wykonuje się na wysokiej jakości papierze samoprzylepnym. Jest on odporny na przechowywanie w lodówce, a nawet zalanie. Trwałość dotyczy zarówno materiału, jak i samego nadruku. Dzięki temu idealnie spełnia on funkcje informacyjne. Takie etykiety nie tylko przyciągają uwagę klienta, ale również pozwalają mu dobrze zapoznać się z danym wyrobem.

Drukarka do etykiet – sposób na profesjonalne naklejki

W naszym sklepie znajdziesz profesjonalne drukarki do etykiet. Narzędzia te mogą być bardzo przydatne, jeśli zależy Ci na tym, aby Twoje wyroby zyskały ekskluzywny charakter. Wielu producentów wykorzystuje etykiety w celach marketingowych. To doskonały sposób na to, aby przyciągnąć uwagę konsumentów i zareklamować Twój wyrób. Warunek jest tylko jeden – naklejka powinna być tak skomponowana, aby wyróżnić nalewkę spośród innych. Masz możliwość wykorzystania naprawdę wielu wzorów i kolorów, dlatego warto z tego skorzystać.

Dzięki drukarce do etykiet wydrukujesz swój indywidualny projekt i to w jakości fotograficznej. Stwórz własny, niepowtarzalny styl. Dzięki niemu każdy klient będzie wiedział, że dany wyrób pochodzi od konkretnego producenta. To pozwoli zapamiętać go na dłużej i sprawi, że konsumenci z chęcią będą sięgać po kolejne warianty smakowe.

Znajdziesz u nas też szeroki wybór etykiet samoprzylepnych. Dostępne są nie tylko najróżniejsze wzory i rozmiary, ale również naklejki o ciekawych właściwościach dodatkowych – wersje wielokrotnie zamykane i otwierane, a nawet nalepki zapachowe. Wszystko po to, aby Twój produkt stał się unikalny i zyskał na wartości w oczach klientów.

Jak powinna wyglądać etykieta na nalewkę?

Elementy, które powinna zawierać etykieta danego wyrobu, regulowane są przez odpowiednie ustawy. Dotyczą one zarówno prawa polskiego, jak i unijnego. Wszelkie informacje powinny być czytelne, łatwe do znalezienia, jasne i zrozumiałe. W żadnym wypadku nie można wprowadzać klienta w błąd poprzez niewłaściwe bądź mało konkretne oznakowanie produktu.

Podstawową informacją jest przede wszystkim to, co zawiera dana butelka oraz kto ją wyprodukował. Na etykiecie nalewki należy więc umieścić dokładną i wyraźną nazwę produktu oraz nazwę i adres firmy, która ją wyprodukowała – lub adres importera. Dodatkowo na opakowaniu powinny się też znaleźć takie dane, jak:

– ilość produktu netto,

– warunki przechowywania,

– data produkcji,

– ewentualne alergeny,

– kraj i miejsce pochodzenia (tylko wtedy, kiedy nazwa mogłaby być myląca),

– sposób serwowania,

– informacja o zawartości siarczanów.

Wszelkie informacje powinny być też napisane w języku polskim, a dodatkowym wymogiem stosowanym w Polsce jest także konieczność podania numeru partii produkcyjnej. Dzięki niemu konsument wie, z jakiego miejsca pochodzi dany wyrób i kiedy został wytworzony. Ma też pewność co do legalności jego pochodzenia. W praktyce zazwyczaj za numer partii uznaje się jednak samą datę produkcji.

Produkt, który został oznaczony przez wszystkie powyższe informacje, jest łatwy w zidentyfikowaniu. Nawet po kilku miesiącach czy latach wiadomo więc, co znajduje się w danej butelce. Dzięki temu potencjalni klienci mają też pełną świadomość tego, co kupują. To często zachęca ich do tego, aby zdecydować się na konkretny wyrób.

BlankProdukt dnia
Rolki termiczne do kas fiskalnych 57x25 m
Rolki termiczne do kas fiskalnych 57x25 m
1,72 zł 1,60 zł
szt.
Rolki termiczne 57x20m
Rolki termiczne 57x20m
1,50 zł
szt.
Rolki samokopiujące do kas 57x20 m:
Rolki samokopiujące do kas 57x20 m:
3,19 zł
szt.
Etykiety termiczne 26x12 mm 2000 szt
Etykiety termiczne 26x12 mm 2000 szt
7,10 zł
szt.
Etykiety termiczne 30x40 mm 1000 szt
Etykiety termiczne 30x40 mm 1000 szt
12,00 zł 10,00 zł
szt.
Etykiety termiczne 30x100 mm 500szt
Etykiety termiczne 30x100 mm 500szt
15,00 zł 12,00 zł
szt.
Etykiety termotransferowe 30x40 mm 1000 szt
Etykiety termotransferowe 30x40 mm 1000 szt
10,00 zł 9,00 zł
szt.
Kątownik tekturowy 60x60x3 1mb
Kątownik tekturowy 60x60x3 1mb
2,28 zł 2,00 zł
szt.
Kątownik tekturowy 50x50x3   1mb
Kątownik tekturowy 50x50x3 1mb
1,46 zł
szt.
Kątownik tekturowy 70x70x3  1m.
Kątownik tekturowy 70x70x3 1m.
2,50 zł 2,40 zł
szt.
Blank do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl