Blank

Z jakich etykiet korzysta branża kurierska?

Z jakich etykiet korzysta branża kurierska?

W branży kurierskiej codziennie nadaje się setki przesyłek – od zwykłych listów po wielkogabarytowe paczki – o różnorodnej zawartości. Adresowanie ich ręcznie nie wchodzi w grę, dlatego jednym z podstawowych produktów stosowanych przez firmy kurierskie są etykiety naklejane na przesyłki. Które z nich są szczególnie godne polecenia? Rozwiniemy ten temat w dzisiejszym wpisie.

Co nakleić na przesyłkę, czyli etykiety wysyłkowe 

Etykiety dla branży kurierskiej dostępne są w szerokiej gamie rozmiarów, kształtów, kolorów i rodzajów. Do najpopularniejszych należą te drukowane metodą termiczną i termotransferową. Pierwsze są bardziej ekonomiczne i w zupełności wystarczające w przypadku zdecydowanej większości przesyłek. Drugie warto wybrać, gdy paczka będzie narażona na trudne warunki – wilgoć, długotrwałe promieniowanie UV, ścieranie mechaniczne – lub kiedy ważna jest trwałość etykiet mimo upływu czasu.

Etykiety na paczki kurierskie zawierają kluczowe dane, takie jak adres doręczenia, kod kreskowy, numer przesyłki itp., dlatego muszą być wyraźne i czytelne, a ponadto doskonale trzymać się powierzchni (odklejenie się etykiety w transporcie to prawdziwy koszmar kuriera). Świetnie sprawdzają się tu zatem mocne naklejki o większych rozmiarach z certyfikowanych materiałów. Najpopularniejsze są etykiety termiczne o wymiarach 10 na 15 cm z papieru termicznego ECO na kleju akrylowym. Do zadań specjalnych, gdy etykieta ma przetrwać w nienaruszonym stanie dłużej niż pół roku, polecamy natomiast droższe, ale wytrzymalsze papier TOP i klej kauczukowy. Jeśli natomiast okres eksploatacji ma przekraczać rok, niezastąpione będą etykiety termotransferowe papierowe lub foliowe.

Uwaga szkło! Kiedy warto stosować naklejki ostrzegawcze? 

Poza etykietami na paczkach o delikatnej zawartości warto umieszczać naklejki ostrzegawcze w wyrazistych kolorach, które są doskonale widoczne. Dzięki nim od razu wiadomo, jak obchodzić się z daną przesyłką, co sprawia, że ryzyko jej uszkodzenia znacznie spada. Naklejek i etykiet można także używać w celach reklamowych, np. drukując na nich logo i hasło reklamowe firmy.

Blank do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl